Cornynetjes tot nu toe, volgooien zou ik zeggen. (shine op de vloer is een beete te)
WilbertZiet er zeker netjes uit, ik zie alleen dat in de bovenhoek van je kamer er een te donkere schaduw zit. Als je nu een kleine bevel in die hoek maakt dan is dat volgens mij opgelost.
3ddyMisschien wel. Ik kleed de boel nog wel even goed aan en zal de renderer op een wat hogere kwaliteit zetten (dit is namelijk nog een Draft instelling) Ben benieuwd.
Ondertussen ben ik nu elke hoek in elke kamer aan het bekijken (in reallife) om bewijs te vinden dat dit misschien wel kan.
3ddyYes inderdaad (was er ook 😉😄 Maar hij was raytraced material aan het uitleggen. De raytraced material heeft een fallof map inzich zitten, een raytrace map ook, maar wat boardman uitlegde kon ook heel goed.
Maar ik gebruik ik een Arch Material, deze hebben automatische instellingen voor bepaalde materialen en zonodig kun je de sampling, glossiness en Reflectivity aanpassen. Met deze instellingen kun je de "falloff" op z'n mental ray's doen.
CodeDaar waar de camera zich bevind zou je in reallife ook een raam verwachen. Ik denk dat als je dat ook erbij kunt imuleren je belichting er een stuk realisticher op wordt.👍
3ddyTijdens de bouw ben ik hem niet tegengekomen, maar misschien hebben we per ongeluk dat raam gepleisterd. B-)
De muren en ramen zijn uit een bouwtekening overgenomen van een gerealiseerde woning. Mijn broer woont in een van die woningen nu. Wat hij wel heeft is ramen in de deur naar de hal (links van de camera), die er bij mij nog niet in zitten. Rechts zou een raam vreemd zijn, want dan kijk je bij de buren in de woonkamer (twee onder een kapper) Maar ik zal kijken om een raam in de deur te zetten, dan hebben we in ieder geval meer licht.
Cornywow, dat matje doet het um! 😉
Ivo-Ddat matje heb je mooi gemaakt 😉
Ziet er top uit👍