Account maken  Inloggen
3ddy
Autodesk 3D Studio Max / 14 jaar geleden
3dsmax | Materiallibrary MR en DS compatible Ik was lang aan het zoeken naar een carpaint. Nu ik een tutorial had gevonden op 3dkingdom.org,
http://www.3dkingdom.org/modules.php?op=modload&name=News&file=article&sid=541 was ik verder gegaan met het aanpassen van deze material. Ook zijn deze materials compatible met Mental Ray en Scanline. De bibliotheek zal een mooie aanwinst worden op de huidige materials. Hou deze thread in de gaten want er zullen steeds meer materialen aan toegevoegd worden en tevens verbeteringen optreden na de eerste post. Persoonlijke bijdragen zijn natuurlijk van harte welkom.

Versie 0.1:
http://www.3dhype.com/downloads/materials/3dsmax/3dsmax8/3dhypev0.1.mat
 Like
Volg
 Reageer
Mmwizard
heej eddy. ziet er goed uit man. Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de render tijden tussen de 2....
 14 jaar geleden
3ddy
Opzich zijn de shaders het probleem niet echt, het is meer de instelling van de Final Gather en Advanced Light tracer die de tijden bepalen.

Ik heb hier nog een die niet zo donker is.
Versie 0.11
http://www.3dhype.com/downloads/materials/3dsmax/3dsmax8/3dhype/3dhypev0.11.mat
 14 jaar geleden
Thefirstfloor
Altijd heerlijk, die theepotjes :-p
Mooie shader 3ddy, hoop dat er veel meer komen hiero.

Als je er zelf 1 hebt, zijn er specificaties om aan te voldoen o.i.d. ? Misschien wel handig
 14 jaar geleden
3ddy
Ja, als het maar geen textures heeft, alleen procedurele en geen plugin shaders. Gewoon shaders/materials die gebruikt kunnen worden in 3dsmax standaard samenstelling. En natuurlijk geexporteerd naar een *.mat maar dat leek mij wel duidelijk
 14 jaar geleden
Carl
3ddy,

Goed idee !! Ik heb gelijk de materialen uitgetest op een klein autootje dat ik van het olympisch team in Turijn heb overgenomen. Het bleek dat ze met de trein naar huis moesten.

 14 jaar geleden
Carl
En nog een van de andere kant.
 14 jaar geleden
3ddy
Hmm, je mist toch wat reflectie...
 14 jaar geleden
Carl
Ja, de reflectie van het materiaal is niet helemaal goed. Ik heb even gekeken hoe je het materiaal hebt opgebouwd. De fresnel reflectie loop helemaal terug tot 0 ik heb de mix curve aangepast zodat de reflectie beter is. Ook heb ik het glas aangepast de breking was veel te groot. En ik heb de groothoek lens verandert in een normale lens.
 14 jaar geleden
3ddy
Opzich netjes, maar zo had ik hem niet echt bedoeld. Ik had een scene setup als dit:

Een skylight
En een groot wit vlak wat boven de auto hangt, wat niet zichtbaar is voor camera/schaduw maar wel voor reflectie.

Hierbij krijg je een scene zoals menig auto daadwerkelijk ook gefotografeerd wordt, tenminste naar mijn info.
 14 jaar geleden